wtorek, 24 czerwca 2014

Przepis na popularnego posta

Od dawna miałam ochotę na napisanie czegoś niekosmetycznego. Dzisiaj na wesoło. Mam nadzieję, że wciągniecie się w tą zabawę i dacie upust swoim wodzom wyobraźni!
Zaczynajmy:

www.88gags.com

1. Tytuł- musi być ujmujący- to przecież podstawa. Ma razić w oczy i sprawić, że w myśli wypowiesz ,,niemożliwe, jak ona to osiągnęła!?''. Zagnij czytelnika czymś, czego on do tej pory nie doświadczył! ,,Jak pozbyłam się cellulitu w tydzień- zdjęcia!!'' lub ,,Wcierka, dzięki której moje włosy urosły 5 cm w miesiąc!''

2. Zdjęcia- szokujące i niekoniecznie prawdziwe! Jeśli w tytule widnieje opis rewelacyjnej maseczki prostującej włosy, to pierwsze zdjęcie niech powali czytelnika na kolana i przekona go, że to Twoje włosy. Znajdź w internecie jakąś pięknowłosą z błyszczącą taflą do pupy i podbijaj świat!

 www.pudelek.pl3. Kontrowersja! Więcej kontrowersji!- przecież to podstawa, aby post zatrzymał na dłużej czytelnika i wręcz zmusił do dyskusji. Wygładzająca maseczka? Ale tylko z dodatkiem  błota z pobliskiego stawu!
Jeśli jednak Twój sposób jest dość zwyczajny, a Ty nadal chcesz wzbudzić zainteresowanie, namieszaj w nim sama! Użyłaś świetnego olejku, który przyspieszył Ci porost? Napisz, że wspomagałaś go codziennymi okładami skalpu ze świeżej pokrzywy.

4. Tekst- pełen napięcia trzymającego aż do samego końca oraz naładowany ciekawymi obrazkami. Większość z czytelników to wzrokowce, więc wolą zawiesić oko na zdjęciu i od razu odczytać z niego sens, niż skupiać się na długaśnym kazaniu, o niezbyt dobrej składni.

5. Łatwość i dostępność tego o czym piszesz- wcierka cud, którą opisałaś musi składać się z produktów powszechnie dostępnych. Kiedy czytelnik zobaczy w składzie kwiat nieznanej paproci z Dalekiego Wschodu, który można kupić tylko w jednym z internetowych sklepów, który powala kosztami wysyłki, nie będzie chciał jej sam ukręcić.

6. Wzbudź zaufanie- utożsamiaj się z odbiorcą i potwierdź działanie danego produktu najlepiej za pomocą zdjęć. To one sprawiają, że wierzymy bezgranicznie w to, co czytamy. Uspokój, że okłady z pokrzywy wcale nie są takie straszne jak się wydaje i da się po nich funkcjonować, a zapach wcierki z błotkiem ze stawu ulatnia się zaraz po myciu.

www.wiadomosci24.pl7. Bądź sławny- bo kto nie uwierzy dla Anwen, albo Ani? Kto będzie śmiał podważać ich zdanie!?

8. Pozostań bezstronna- jeśli obawiasz się, że większość osób znienawidzi Cię za Twoją opinię na poruszony w poście temat. Podkreślaj, że każdy może mieć swoje zdanie, a Ty je szanujesz najbardziej na świecie, a to o czym piszesz, jest tylko efektem Twoich obserwacji.

9....albo całkiem na odwrót- znienawidzą Cię za kontrowersyjne własne zdanie? I tak będą tutaj wracać, żeby z zaciśniętymi zębami nadal czytać Twoje wypociny i później narzekać u siebie na blogu. Darmowa rozgłośnia!



10... a tutaj punkt dla Was. Razem napiszmy kodeks idealnego posta ;). Czekam na Wasze propozycje w komentarzach!
.... no i długo nie musiałam czekać, oto Wasze pomysły:

10.  Hejtuj cały internetowy światek! Hejtujesz? Jesteś na językach! ( i monitorach :D)- Pysia

11. Moim zdaniem w "idealnym poście" dotyczącym jakiegoś konkretnego produktu nazwa pojawia się w każdym zdaniu, a najlepiej co trzy słowa - przecież pozycjonowanie to podstawa ! :)- Karolina W

12. ...a słowa-klucze trzeba WYTŁUŚCIĆ do tego albo zboldować. Reklamy Google też zawsze dobre.- fightthedull

13.
Powinny być aferki...pseudo aferki małe i duże, które dziewczyny same rozpętują . Afery przyciągają czytelników i komentujących. Nie wiem jak to działa, ale tak właśnie jest. Mam wrażenie, że dużo osób lubi afery, ale nie lubi być ich uczestnikiem więc lubią pooglądać i poczytać jak ktoś się kłóci. Bezsensu trochę, ale taka jest rzeczywistość :)- MagdaLena

14. Używanie wszystkich po kolei zachwalanych kosmetyków a później wylewanie pomyj na daną osobę bo coś nie zadziałało, czyli tworzenie aferek ;)- Madness

15. Trzeba jeszcze dodać mnóstwo zdrobnień, wykrzykników i angielskich słów. Poza wykrzyknikami i emotkami niepotrzebne są jakiekolwiek inne znaki przestankowe. ,,Wieszszsz, ja tak lociam takie lajfstajlowe fejmy!!!!! <3<3<3''- fightthedull

16. ...czekam na więcej!

...oczywiście cały post napisany jest z przymróżeniem oka! Mam nadzieję, że uśmiechnęłyście się podczas jego lektury ;)


A z drugiej strony... czasami mam wrażenie, że niektóre punkty z listy mają duże znaczenie podczas pisania ,,idealnego i popularnego posta'' ;).

34 komentarze:

  1. chyba nigdy takiego posta nie napiszę :D kurza stopa :D
    10. Hejtuj cały internetowy światek! Hejtujesz? Jesteś na językach! ( i monitorach :D)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha rozśmieszyłaś mnie i poprawiłaś mi humor ;) Moim zdaniem w "idealnym poście" dotyczącym jakiegoś konkretnego produktu nazwa pojawia się w każdym zdaniu, a najlepiej co trzy słowa - przecież pozycjonowanie to podstawa ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, a słowa-klucze trzeba WYTŁUŚCIĆ do tego albo zboldować. Reklamy Google też zawsze dobre.

      Usuń
    2. Tak... nazwa produktu to podstawa! Dodaję :D

      Usuń
  3. Punkt 10 to powinny być aferki...pseudo aferki małe i duże, które dziewczyny same rozpętują . Afery przyciągają czytelników i komentujących. Nie wiem jak to działa, ale tak właśnie jest. Mam wrażenie, że dużo osób lubi afery, ale nie lubi być ich uczestnikiem więc lubią pooglądać i poczytać jak ktoś się kłóci. Bezsensu trochę, ale taka jest rzeczywistość :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację- afery przyciągają :). Już dodaję!

      Usuń
  4. 10. Używanie wszystkich po kolei zachwalanych kosmetyków a później wylewanie pomyj na daną osobę bo coś nie zadziałało, czyli tworzenie aferek ;) także uważaj bo moja maseczka od Bingo jest w drodze ;p oczywiście żartuję. Ale na pewno tytuł i zdjęcia to pierwsze co przyciąga do przeczytania posta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak... przecież wszystkie jesteśmy takie same I kosmetyki działają na nas identycznie :D
      Dodaję.

      Usuń
  5. Zainteresowalas mnie ta swieza pokrzywa na skalp :D ;)
    Zgodze sie z poprzedniczkami, punkt 10 musi koniecznie zawierac afere ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba jeszcze dodac mnóstwo zdrobnień, wykrzykników i angielskich słów. Poza wykrzyknikami i emotkami niepotrzebne są jakiekolwiek inne znaki przestankowe. Wieszszsz, ja tak lociam takie lajfstajlowe fejmy!!!!! <3<3<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... blog nabiera egzotyki I jakże poszukiwanej oryginalności :). Dodaję!

      Usuń
  7. Świetny post :) uśmiałam się :) ale poniekąd masz rację.

    OdpowiedzUsuń
  8. kontrowersja o tak - ja umyłam włosy szamponem mojego psa i post robi furorę! :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam I potwierdzam- kontrowersja mnie przyciągnęła :D

      Usuń
  9. Haha rozbawiłaś mnie tym postem :) Nie mam pomysłu na punkt dziesiąty. Ale widziałam, że dziewczyny wspominały coś o aferkach, także punk dziesiąty już chyba jest. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodzi! Dobrze, że jednak post do Ciebie trafił I poprawił humor :D

      Usuń
  10. Poprawiłaś mi humor :D Dołączyłabym hejterstwo i olewanie czytelnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!
      Olewanie pod względem nieodpisywania na pytania itp.?

      Usuń
  11. Dobre to, ciekawe czy ktoś pokusi się sprawdzić pomysły na bycie popularnym. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Post Ci wyszedł :D Szczerze - buty z mięsa mnie obrzydziły :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wychodzi na to, że nigdy nie napiszę popularnego posta;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Poprawiłas mi humor z rana :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli zaciekawił Cię post zostaw komentarz. Będę bardzo wdzięczna :)