niedziela, 22 grudnia 2013

Post jak na życzenie- lista szamponów bez silnych detergentów

www.zdjecia-zwierzat.com
Pod poprzednim postem moja czytelniczka Joko napisała, że marzy jej się spis szamponów delikatnych.
Pomyślałam, że dzisiejszy post poświęcę właśnie takiej liście, w której zbiorę mini listę myjadeł, których skład nie jest aż tak drażniący:

- Anthyllis (szampon odżywczy do włosów zniszczonych i suchych)
- Babydream balsam do kąpieli 
- Babydream szampon dla dzieci
- Bioderma (szampon do częstego mycia włosów i wrażliwej skóry głowy)
- Bubchen szampon z lipą i rumiankiem dla dzieci
- Cosmetici Dora szampon nawilżający z mleczkiem migdałowym do częstego mycia (zawiera sodium coceth sulfate)
- Eubiona- szamponu (chociaż uwaga, należy patrzeć na składy, bo słyszałam, że nie wszystkie są delikatne np.
Szampon regenerujący z łopianem i olejem arganowym zawiera SCS)
- Facelle Intim Sensitive (żel do higieny intymnej)
- HiPP Babysanft, Shampoo, Szampon dla dzieci - Home Institut w kartoniku w przeźroczystej butelce
- Johnson's baby płyn do mycia 3 w 1
- L'Biotica Biovax (zawierają Disodium Laureth Sulfosuccinate)
- Logona z bio kofeina i owocami goji
- L'Occitane Szampony: Ultra Rich Shea Butter, Olive Harvest,
Honey Harvest do ciała i włosów,
- L'Occitane szampony: Aromachologie Artemisia Shampoon i
Aromachologie Angelica Shampoo (zawierają disodium
laureth sulfosuccinate, tea-lauryl sulfate)
- L'Oreal Professionel Color Gloss

- Love2MIX- szampony
- Natura Siberica- szampony (uwaga jednak na zmianę składów)
- Organic Shop- szampony
- Organique- szampony
- Pat&Rub- szampony
- Palmolive Naturals Moc Natury jabłko i pomarańcza (zawiera Sodium C12-13 Pareth Sulfate)
- Palmolive, Naturals, Szampon Większa Objętość (Lawenda i melisa) 

- Planeta Organica - seria Morze Martwe oraz szampony z linii z oliwą, cedrowej i z rokitnikiem
- SVR Provegol (zawiera Disodium Laureth Sulfosuccinate)
- TiGi Honey & Oatmeal (zawiera
Disodium Laureth Sulfosuccinate)

A oto lista stron z których korzystałam:
http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=140497

http://blondeme.pl/szampony-bez-sls-wrazliwa-skora-glowy
http://kosmetyczne-pokusy.blogspot.com/2012/09/szampony-bez-sls.html

Jakie szampony dopisałybyście do listy? Czekam na Wasze propozycje!

55 komentarzy:

  1. sprzeciw, Alterra bez substancji zapachowych zmieniła skład, pisałam o tym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Dziękuję za przypomnienie, rzeczywiście o tym czytałam :D. Usuwam!

      Usuń
  2. O jak dobrze, że mój ukochany Love2Mix się tu znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, nie znam żadnego z tej listy, chyba katuję swoje włosy ;/
    Ale mam chętkę na szampony love2mix :D
    A jak szampony Equilibra?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że sporo osób właśnie ten szampon z Equilibra poleca ;)

      Usuń
    2. Equilibra ma ALS, więc zawiera silniejszy detergent ;))

      fajny spis :) ja bym dodała jeszcze szampony Eubiona ;)

      Usuń
    3. Dokładnie, dlatego nie wpisywałam Equilibry.
      Laogena- słyszałam, że nie wszystkie szampony z Eubiony mają delikatne składy. Dodałam wraz z ostrzeżeniem :D

      Usuń
    4. tak? ojej, a nie wiesz, które są "niedelikatne"? ja chyba jeszcze na taki nie trafiłam, a miałam trzy różne ;))

      Usuń
    5. Szampon regenerujący z łopianem i olejem arganowym ma np. w składzie SCS, który na moich włosach powoduje przesusz przy dłuższym stosowaniu...

      Usuń
    6. tego nie miałam. dobrze, że o tym mówisz, bo Eubionę brałam na ślepo :/

      Usuń
  4. u mnie stałymi szamponami są facelle i babydream :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie także, nie jestem w stanie regularnie używać szamponów z silnymi detergentami :/

      Usuń
  5. A płyn Johnsons Baby 3 w 1 ?
    Jest świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodany już wcześniej :)
      Nie miałam- chyba muszę przetestować!

      Usuń
  6. Ja od dawana stosuję szampon Babydream, jak dla mnie jest najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze dla mnie również.
      Nic tak nie dodaje moim włosom objętości jak Babydream!

      Usuń
  7. fajny wpis, u mnie nudno, ciągle babydream:D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja z delikatnych myjadeł mam żel uniewersalny Babydream i żel pod prysznic malinowy Dulgon Kids, który ślicznie pachnie, ale jednak to nie to samo co Babydream ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam Love2MIX jest bardzo fajny. A co z szamponami Babuszki Agafii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodawałam ich, ponieważ większość zawiera Magnesium Laureth Sulfate. Jest co prawda daleko w składzie, ale mimo wszystko nie przekonuje mnie.
      Nie wiem jednak jakie składy mają nowe serie, więc póki co powstrzymam się przed ich dopisaniem do listy :)

      Usuń
  10. bardzo przydatny post, zaraz popatrzymy na wszystkie, chcemy dowiedzieć się jeszcze więcej..:)

    OdpowiedzUsuń
  11. O! Ten wpis mi się bardzo przyda. Dziękuję. :) Cały czas szukam dobrego szamponu do codziennego stosowania i żaden mi nie pasuje. Wypróbuję te z listy, których jeszcze nie miałam. :) Bardzo fajnie, że ta lista jest niewielka. Gdy są baaardzo długie, ciężko cokolwiek wybrać :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Szampony NS jak do tej pory były moimi ulubionymi, teraz przez tą całą aferę ze zmianą składów boje się je kupować :/
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  13. Dodalabym Logone z bio kofeina i owocami goji, recenzja niebawem ;) Swietny spis, wiekszosci nie znalam i nie mialam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Babydream :) Łatwo dostępny, tani, ładnie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja bardzo lubię Palmolive Naturals Moc Natury jabłko i pomarańcza i nie wiedziałam, że jest on wporządku.

    OdpowiedzUsuń
  16. Oł jesteś kochana normalnie. Dostałam post na życzenie, łał. Dziękuję, myślę, że wiele osób skorzysta.
    Sama chyba zabiorę się za Palmolive..? Nie miałam pojęcia, że mogą mieć tak dobry skład. :) a potem już wiem gdzie się udać, żeby testować dalej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze też byłam zdumiona, że ich składy mogą być dobre :)
      Póki co jednak chyba zostanę wierna swojemu ulubionego Babydream' owi.

      Usuń
  17. Mój delikatny szampon to Facelle i Babydream fur mama. Super lista na pewno mi się przyda, bo muszę znaleźć nowy delikatny szampon.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mój ukochany szampon do codziennego mycia włosów to BabyDream :) Niczym go jak na razie nie będę nawet próbowała zastąpić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatny ten post! < 3 Obserwuję < 3 .
    Zapraszam do siebie na nowo odświeżony blog! : * http://vizualny-swiat.blogspot.com/ Pozdrawiam : )
    Życzę Wesołych Świąt! ♥ .

    OdpowiedzUsuń
  20. Babydream bardzo ale to bardzo nie lubię. Strasznie plącze mi włosy, czego wręcz nienawidzę. Natura Siberica miałam do włosów farbowanych i był cudowny. Ostatnio myślałam właśnie nad kupnem kolejnej butelki ale muszę sprawdzić z jakimi składami jest w Mydlarni gdzie je zazwyczaj kupuje :)
    Ogólnie post bardzo przydatny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosów ogólnie ciężko splątać, chociaż z tym wyzwaniem poradził sobie (jako jedyny!) szampon ze szpikiem norki.
      Dlatego Babydream mi nie przeszkadza :)

      Usuń
    2. To niedobrze :( moje są bardzo skłonne do plątania, zwłaszcza teraz - od kurtek, szalików, kaloryferów. Już nie wiem jaki szampon mogę mieć

      Usuń
    3. Osobiście mogę polecić szampon Love2Mix z pszenicą, który bardzo wygładzał moje włosy :)
      Myślę, że sprawdzi się u osób, które mają problemy z plątaniem.

      Usuń
  21. Dodałabym jeszcze szampony Avon Baby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdzie nie mogę znaleźć dokładniejszych informacji na temat Sodium Trideceth Sulfate, który to właśnie zawiera ten szampon...

      Usuń
  22. Ja akurat jestem w tym złym położeniu, że wszystko co zawiera rumianek powoduje u mnie masową migrację włosów z głowy... Po Babydream myślałam, że wyłysieję :(( Chwała Bogu za rosyjskie szampony ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że niestety zaczynają ingerować w ich składy i zaczyna się robić z nimi coraz gorzej...

      Usuń
  23. Wybiorę się więc na poszukiwanie babydream. Mój gliss kur się akurat skończył i może to dobrze. :) Zobaczymy jak nie do końca-chemiczna pielęgnacja działa na plątańce.

    OdpowiedzUsuń
  24. A ja nigdy nie miałam Bjbidrimowego szamponu ;p Bałam się że zrobi mi na głowie istny kołtun ;p
    Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbować nie zaszkodzi ze względu na jego niską cenę :)
      Plątanie zawsze można uratować odżywką, a jeśli już nic nie pomoże, to podobny Babydream spisuje się świetnie do mycia pędzli.

      Usuń
  25. Bardzo lubię Babydream, niestety dość mocno plącze włosy. :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja bym dodała Bambino :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma Sodium Myreth Sulfate...
      Nie byłabym taka pewna co do jego łagodności.

      Usuń
  27. kocham Babydream :) moja główka świetnie reaguje na rumianek :) łagodząco :) lubie też BD fur mama ale przy nim włosy muszę myć codziennie a jak stosuje Babydream dla dzieci spokojnie co dwa dni :) szkoda tylko że lista jest dosyć krótka.. wszędzie te SLSy a ja mam na nie uczulenie (swędzenie, krostki itp) p.s świetny blog i bardzo przydatna lista :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Cały czas czekam na nowe propozycje, które mogłabym dopisać :)

    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  29. Szampony Organique nie mają SLS, sylikonów, itd :)

    OdpowiedzUsuń
  30. A co z HIPPem dla dzieci?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli zaciekawił Cię post zostaw komentarz. Będę bardzo wdzięczna :)